Premiere

Brig Huezo

PERREANDO/HARDCORE
Big Stage
18 €, reduced from 9 €
Dates
Zwei in schwarz gekleidete Performer*innen stehen nebeneinander vor einem Screen, auf dem ein düsterer Wald gezeigt wird. Sie tragen beide Kapuzen und lange. hellblonde Perücken, die ihre Gesichter bedecken. An jeweils einer Hand tragen sie einen schwarzen Handschuh mit langen, spitzen Fingern. Die Person links hält ein realitätsgetreues Kunstherz nach oben. Die andere Person hält ein Schwert, ebenfalls nach oben.
Eine Person ist in blaues Licht getaucht. Sie steht seitlich zu den Betrachter*innen und hält ein Schwert nah an ihr Gesicht, während sie es ableckt. Die Hand, in der sie das Schwert hält, trägt einen schwarzen Handschuh mit langen, spitzen Fingern. Das Gesicht ist durch eine lange, hellblonde Perücke bedeckt.
Eine Person trägt einen schwarzen Kapuzenpullover und einen schwarzen Slip. Sie streckt ihre hintere Körperhälfte in einer Twerk-Bewegung nach hinten, während sie die Hände auf die Knie stützt. Ihr Gesicht ist durch eine lange, hellblonde Perücke bedeckt.

El suspiro de un mortal, nalgas hechas de pixel!
A mortal’s sigh, buttocks made of pixel!

 

PERREANDO HARDCORE invites the audience to deal with their hidden emotions, as boosted by social media, and offers a space for self-reflection in a world which stigmatises vulnerability. Dancers are being projected into a virtual environment via motion tracking – wherein real-time movements merge with gothic visuals and melancholy sound worlds. Traumacore, a Tik Tok aesthetic melding hypermelancholy imagery with the raw aspects of trauma, lies at the centre of the piece. Through the remix of dance, motion tracking and virtual images, a surreal, bittersweet tragedy unfolds in which the unsettling and the comforting exist alongside each other.

The choreography embodies vulnerability, fragmentation and resilience through its use of movements that contrast softness with sharpness and glitches. With its interweaving of dance, gaming and goth aesthetics, it challenges societal norms and reflects on identity. The fragmented choreography mirrors dissociation and transforms the stage into a space for catharsis and connection.

The influences reach from Southern gothic to cyborg horror and invoke eery figures – conjoined synchronising twins, larvae that turn into monstrous butterflies, cyborgs trapped between beauty and terror. The soundscape has been produced in a digital-automatic manner (Autotune) and blends compressed elements of nu metal, reggaeton and shoegaze. This combines to create an unsettling and yet sensual atmosphere.

This interdisciplinary project is a collaboration between dancers, game developers and designers who connect motion tracking and gaming to create an immersive experience that redefines dance and non-linear narrative.

Accompanying programme
Datum Rahmenprogramm
Sat 29.11. 19:00 Physical Introduction with Sophie Czarnetzki

Artistic direction, concept, post-digital choreography, 3D, motion capture, and dance artist: Brig Huezo; Dance and performance: Darya Myasnikova, Elin Tezel; Game programming and development: Warja Rybakova; Creative technology and Game development:Lisa Kaschubat; Dramaturgy and text: Mia Hofner; 3D costume design: Kerima Elfaza; Stage Lighting Technician: Chiara Tess Krogull; Sound Design Artist: Makita – Maria Makarena Fuentes; Stage Assistance: Xrista Panayotova; Lighting rehearsal: Sascha Görg; Photo and Video: Nathan Ishar studio pramudiya; Digital Production Assistant: GPT-5.

A production by Brig Huezo, co-produced by tanzhaus nrw and TanzFaktur Köln.

Supported by the Fonds Darstellende Künste with funds from the Federal Government Commissioner for Culture and the Media, NRW Landesbüro Freie Darstellende Künste and NRW KULTURsekretariat funded by the Ministry of Culture and Science of the State of North Rhine-Westphalia, Cultural Office of the City of Düsseldorf.